شناسهٔ خبر: 163376 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست استاندار با مدیران شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان شمالی برگزار شد

نشست استاندار خراسان شمالی با مدیران شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان برگزار شد نشست استاندار خراسان شمالی با مدیران شورای هماهنگی راه و شهرسازی این استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، نشست مدیران شورای هماهنگی راه و شهرسازی در استان روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ با محمدرضا حسین نژاد ،استاندار خراسان شمالی برگزار شد.

در این دیدار ابتدا سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی، گزارشی در خصوص وضعیت صنعت حمل و نقل و صنعت ساختمان در استان ارائه کرد.

سیدعلی میرکریمی، مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در این نشست که به ریاست استاندار خراسان شمالی برگزار شد به موضوعات مهمی همچون افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد، محور بجنورد به جنگل گلستان، تدابیر و مطالعه دقیق و طرح نهایی در خصوص محور خندقلو، قیمت مسکن، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پروژه های نهضت ملی مسکن، پروژه های ماده ۵۶، مطالبات فراوان پروژه های عمرانی، موضوع مهم الحاقات اراضی به شهرهای استان برای عمل به تکالیف قانون نهضت ملی مسکن و پروژه ۱۱۲۰ واحدی برکت واقع در شهرک فرهنگیان پرداخته شد.

وی به بحث نهضت ملی مسکن استان اشاره کرد و افزود: برخی از فرمانداران در رفع مشکلات اجتماعی و همراهی در مدیریت پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان خود پیگیری های موثری داشته اند و این طرح بزرگ ملی نیاز به همراهی و پیگیری فرمانداران و کلیه دستگاه های مربوطه دارد، چرا که این طرح ملی فقط مختص اداره کل راه و شهرسازی نیست و کمک همه مسئولین را می طلبد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: همدلی و اتحاد مجموعه وزارت راه و شهرسازی موجب کاهش مشکلات می شود.

وی به موضوع ساماندهی و به روز رسانی و برقراری پرواز ها اشاره کرد و افزود: به رغم قول مساعد معاون محترم  وزیر و پیگیری های متعدد در تهران، متاسفانه تاکنون پرواز های روزانه از فرودگاه بجنورد محقق نشده و این موضوع همچنان نیازمند پیگیری و توجه و تعهد مسئولان مربوطه در سطح  کشوری است. 

حسین نژاد با اشاره به عدم تمکین شرکت ها جهت برقراری پرواز ها گفت: امیدواریم با ترغیب بخش خصوصی علاوه بر پرواز های تکلیفی سایر پرواز ها با کمک بخش خصوصی تحقق یابد.

وی بر پیگیری جدی بتن ریزی پل خندقلو نیز تاکید کرد.

استاندار خراسان شمالی اظهارداشت: برای سال جدید از روش های مختلف برای افزایش پرواز ها با تهیه نامه برای رئیس جمهور و عدم تکمین شرکت ها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: اتمام محور بجنورد به جنگل گلستان قوی تر پیگیری شود و برای ۲۰ کیلومتر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شود چون این محور از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه مدیران کل ادارات زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی هرکدام گزارشی از عملکرد دستگاه خود را ارائه کردند.

این نشست به ریاست استاندار خراسان شمالی و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، مدیر فرودگاه بجنورد، مدیرکل هواشناسی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، مدیرکل بنیاد مسکن، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد.