شناسهٔ خبر: 163446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خرید ۲۹ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری در خراسان رضوی

خرید 29 دستگاه ماشین آلات در خراسان رضوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون مبلغ یکهزار و ۷۶ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال برای خرید ماشین آلات و تجهیزات راهداری هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: این اداره کل در سال ۱۴۰۲ توانسته تعداد ۸ دستگاه لودر با اعتباری بالغ بر ۴۲۸ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال خریداری کند.

وی اظهار کرد: علاوه بر ۸ دستگاه لودر خریداری شده، این اداره توانسته قرارداد ۳ دستگاه لودر دیگر را نیز به ارزش ۱۵۹ میلیارد و ۵۷۶ هزار ریال را منعقد نماید که در هفته های ابتدایی سال جاری تحویل این اداره کل می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از خرید یک دستگاه بیل مکانیکی به ارزش ۷۰ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: علاوه بر این بر اساس نیاز مبرم به این وسیله راهسازی توانستیم برای خرید یک دستگاه بیل مکانیکی دیگر نیز به ارزش ۷۳ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال را اقدام کنیم که هم اکنون مناقصه آن برگزار و پیمانکار آن نیز مشخص شده است.

شهامت همچنین اظهار کرد: برای افزایش توان راهداری زمستانی ۸ دستگاه تجهیزات نمک پاش به مبلغ ۱۱۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و ۴ دستگاه بیل برفروبی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال خریداری شده است.

وی تصریح کرد: برای بازسازی صفر تا صد و اورهال ۶ دستگاه از ماشین آلات سنگین راهداری مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی برای اورهال دیگر ماشین آلات راهداری اعم از سبک، نیمه سنگین و سنگین طی سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: فقط برای لوازم مصرفی در سال ۱۴۰۲ اعم از تیغه، روغن، لاستیک و سوخت ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

شهامت خاطر نشان کرد: مراحل انجام مناقصه خرید ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات وارداتی شامل گریدر، لودر، بلدوزر و بیل مکانیکی به مبلغ ۲۰.۰۰۰ میلیارد ریال جهت تجدید مناقصه در دست اقدام می باشد.

گفتنی است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی دارای ۶۶۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین و بیش از ۷۳۵ نفر راهدار است.