شناسهٔ خبر: 16351 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نایب‌رئیس انجمن شرکت‌های ساختمانی:

سندیکای شرکت‌های ساختمانی دخالتی در فروش قسطی مسکن ندارد

مجتمع مسکونی عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی گفت: کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن بحث فروش اقساطی مسکن را به تنهایی دنبال می‌کند.

جواد خوانساری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره نقش تشکل غیر دولتی سندیکای شرکت‌های ساختمانی در فروش قسطی مسکن اظهار کرد: با توجه به اینکه این سندیکا مجموعه‌ای از شرکت‌های سازنده مسکن و ساختمان‌های غیر مسکونی و حتی تأسیسات زیرساختی است، با هماهنگی‌های به عمل آمده با کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن، از سوی این کانون از ورود به موضوع فروش اقساطی مسکن منع شده و کانون انبوه‌سازان به تنهایی فروش اقساطی مسکن را دنبال می‌کند.

نایب‌رئیس انجمن شرکت‌های ساختمانی با بیان اینکه بیشتر اعضای این تشکل غیر دولتی که در حوزه ساخت و ساز فعالند، عضو کانون انبوه‌سازان نیز هستند، ادامه داد: با این حال به دلیل اینکه انبوه‌سازان مدعی‌اند که آنها تنها کار سرمایه‌گذاری در مسکن را انجام می‌دهند ولی شرکت‌های عضو سندیکای شرکت‌های ساختمانی کار پیمانکاری می‌کنند و این سندیکا دخالتی در بحث فروش قسطی مسکن نواهد داشت.

وی افزود: شرکت‌های عضو سندیکای شرکت‌های ساختمانی همگی رتبه یک پیمانکاری از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارند که علاوه بر ساختمان‌های مسکونی، ساختما‌های تجاری، کارخانجات تولیدی، سازه‌های زیرساختی حمل و نقل از قبیل راه، راه‌آهن، آزادراه، تونل، پل و ... را نیز می‌سازند. بنابراین ما مثل انبوه‌سازان نیستیم که مجتمع مسکونی را با سرمایه‌گذاری خود می‌سازند و سپس اقدام به فروش آن می‌کنند؛‌ شرکت‌های عضو این سندیکا پیمانکارند که پروژه‌های عموما دولتی را با سرمایه‌گذاری نهادهای دیگر اجرا می‌کنند./

نظر شما