شناسهٔ خبر: 163588 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی آبادان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی آماده سازی پروژه ۳۷ هکتاری نهضت ملی مسکن آبادان

ببینید| آغاز عملیات اجرایی آماده سازی پروژه ۳۷ هکتاری نهضت ملی مسکن آبادان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آبادان از آغاز عملیات اجرایی آماده سازی پروژه ۳۷ هکتاری نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی(خوزستان)، مهرداد پورک، رئیس اداره راه و شهرسازی آبادان با بیان اینکه آیین آغاز عملیات اجرایی آماده سازی پروژه ۳۷ هکتاری نهضت ملی مسکن آبادان با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در این شهرستان ۳۷ هکتار زمین جهت نهضت ملی مسکن از منطقه آزاد اروند، تحویل و عملیات اجرایی آماده سازی آن آغاز شده است.

وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سال ۱۴۰۰ در کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، بیان کرد: ۴۴۰ قطعه زمین در منطقه ۶۰ هکتاری ذوالفقاری تخصیص داده شده که ۳۵۰ قطعه از آن قرعه‌کشی و در حال واگذاری است.

پورک ادامه داد: ۹۰ قطعه باقی مانده نیز از طریق معاونت مسکن و ساختمان طی قرعه‌کشی مرحله بعد به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهرستان خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آبادان خاطر نشان کرد: بر اساس قانون جوانی جمعیت، دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان ۲۰۰ متر برای ساکنین در روستاها یا شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر، زمین یا واحد مسکونی بسته به اعلام ظرفیت توسط دولت مبنی بر وجود زمین یا واحد مسکونی در شهرک های اطراف، شهرهای جدید یا شهرهای مجاور اختصاص دهد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل و همدلی مسئولان شهرستان پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان در موعد مقرر به سرانجام برسد.