شناسهٔ خبر: 163796 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان مرکزی

تیتر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سال گذشته ۲۰ نقطه از ۳۷ نقطه حادثه‌خیز استان (ابلاغی سال ۱۴۰۲) رفع شدند و در ادامه انجام این فعالیت‌های ارزشمند، برنامه‌ها در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز در سال جدید با جدیتی بیش از پیش ادامه خواهد داشت.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی به ریاست استاندار استان مرکزی برگزار شد و دستگاه‌های عضو ستاد به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در طرح نوروزی ۱۴۰۳ پرداختند.

 مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی در این نشست اظهار کرد: سال گذشته ۲۰ نقطه از ۳۷ نقطه حادثه‌خیز استان (ابلاغی سال ۱۴۰۲) رفع شدند و در ادامه انجام این فعالیت‌های ارزشمند، برنامه‌ها در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز در سال جدید با جدیتی بیش از پیش ادامه خواهد داشت.

 وی با اشاره به آمار ترددهای ثبت شده توسط سامانه‌های هوشمند جاده‌ای از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا پایان ۱۵ فروردین امسال، افزود: ۱۵ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۷۴۱ تردد در استان ثبت شد که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۹۰۱ هزار مربوط به ناوگان سنگین و ۶۴ هزار و ۷۷۷ تردد مربوط به ناوگان اتوبوسی بود که تردد ناوگان اتوبوسی امسال افزایش محسوسی نسبت به سال گذشته داشت که نشان از افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم در استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی دارد.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: سه میلیون و ۲۷۶ هزار وسیله نقلیه وارد استان و سه میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۲۰ خودرو از استان خارج شدند که به همین منظور استان مرکزی در ورود خودروها به استان رتبه پنجم کشوری، خروج خودروها رتبه چهارم و در تردد ساعاتی رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

 جهانی با بیان اینکه متوسط سرعت در استان مرکزی ۸۶ کیلومتر بر ساعت است، عنوان کرد: ایام تعطیلات نوروز شش هزار و ۳۸۱ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل مسافر استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشت؛ ۱۲۹ هزار و ۶۹۱ مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان جابه‌جا شدند، لذا خوشبختانه استان مرکزی جزو استان‌هایی بود که در جابه‌جایی مسافران با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نشد.

 وی یادآور شد برای تحقق این مهم ۵۰۰ ناوگان عمومی در ایام نوروز برای جابه‌جایی مسافران در نظر گرفته شده بود.

 فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: از رسانه‌هایی که در طول سال گذشته با موضوع بسیار حیاتی و راهبردی کاهش تصادفات و افزایش ایمنی همراهی داشتند و در تعطیلات نوروزی در انعکاس برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی، نقش مؤثری ایفا کردند سپاسگزاریم.

 وی با تقدیر از اقدامات دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر، افزود: شرط اصلی رضایت مردم است و اقدامات باید با افزایش رضایتمندی مردم همراه باشد؛ لذا برنامه‌ها و اولویت‌ها باید با این هدف تنظیم شود.

 مخلص الائمه اذعان داشت: با توجه به عقب‌افتادگی چندین ساله در حوزه‌های زیرساختی که قطعاً زمان زیادی را برای جبران می‌طلبد، باید گفت طی سال‌های اخیر کارهای زیادی در این حوزه انجام شده و رضایتمندی مردم را تا حدودی به دنبال داشته است.

 وی افزایش سفر و مسافرت به استان و کاهش تلفات جاده‌ای را حاصل تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان در استان و تعامل خوب مردم دانست و خواستار افزایش سطح اطلاع‌رسانی برای گسترش فرهنگ رانندگی شد.

 استاندار مرکزی در خصوص تخلفات رانندگی در راه‌های فرعی استان افزود: راه‌های فرعی به عنوان یکی از دغدغه‌های استان است و مردم باید در عبور از این راه‌ها رعایت رانندگی ایمن را باید مدنظر داشته باشند و همچنین فرمانداران نیز ضمن توجه ویژه به این موضوع جلسات شورای ترافیک را به‌صورت منظم در شهرستان‌های تابعه برگزار کنند.

 در پایان این جلسه از مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی به نمایندگی از مجموع تلاشگران و کارکنان این اداره کل برای تسهیل سفرهای نوروزی و حضور پر رنگ و پرشور راهداران در اجرای اهداف طرح نوروزی ۱۴۰۳ تقدیر شد.