شناسهٔ خبر: 163870 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۶۹ ایستگاه هواشناسی بارش باران در سیستان و بلوچستان را به ثبت رساند

بارندگی مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گزارش بارندگی از ۶۹ ایستگاه هواشناسی و بارنسنجی این استان در شبانه روز گذشته دریافت شد.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، محسن حیدری اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان از ۶۹ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از چابهار ۲۳.۲، باهوکلات ۳۵.۵، سراوان ۱۴ و ایرانشهر ۲۵.۴، میلی‌متر باران گزارش شد.

وی بیان کرد: تا پایان هفته در سیستان و بلوچستان رشد ابر، رگبار پراکنده بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی و کاهش دما پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سه شنبه و چهارشنبه با تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته روی دریا و سواحل شرایط برای رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و تند باد موقتی مهیاست افزود: بعدازظهر سه شنبه تا صبح پنجشنبه رگبار و رعد و برق شدید و تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

حیدری عنوان کرد: بعدازظهر سه شنبه تا ظهر چهارشنبه وزش باد شدید و دریا مواج و متلاطم است همچنین در این مدت شرایط دریا برای عملیات دریایی مناسب نیست.

وی به افراد توصیه کرد از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بهتر است دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند همچنین برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.