شناسهٔ خبر: 163946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شده است

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تاکنون برای اجرای پروژه های حمایتی مسکن ۲۷۱ هکتار زمین (به صورت اجاره ۹۹ ساله) تامین شده و برای مابقی متقاضیان واجد شرایط نیز در مرحله تامین و الحاق اراضی مدنظر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، جعفر قزوینیان روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان با بیان اینکه برنامه چهارساله استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است، گفت: از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن حمایتی برش دو ساله استان ۱۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی است، ابراز کرد: برش دو ساله در بخش خودمالکی ۶ هزار و ۱۴ واحد،بازآفرینی شهری ۴ هزار و ۵۱۰ واحد و در بخش مسکن روستایی ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

قزوینیان پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

وی گفت: برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت تامین اراضی برای ۲۱ هزار متقاضی واجد شرایط طرح مذکور در دست اقدام است و در سال جدید با جدیت پیگیر تامین زمین هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در پایان بیان کرد: در خصوص پروژه های در دست احداث نیز جلسات و پیگیری ها از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان نسبت به اجرای سریع پروژه ها انجام می‌شود.