شناسهٔ خبر: 163997 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بهسازی و روکش آسفالت بیش از ۲۲ هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور

علیرضا سیاهپور مدیر کل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در یک سال گذشته، بهسازی و روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی و درزگیری در ۲۲ هزار و ۱۲ کیلومتر از راه‌های شریانی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، علیرضا سیاهپور، مدیر کل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در یک سال گذشته در مجموع ۲۲۰۱۲ کیلومتر عملیات روکش آسفالت شامل آسفالت حفاظتی، تقویتی و درزگیری و لکه‌گیری انجام شد که از میزان هدف تعیین شده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، ۷۶ درصد بیشتر بوده است‌.

سیاهپور افزود: طی یک سال گذشته ۷۲۳۳ کیلومتر روکش تقویتی در راه‌های بین‌شهری کشور انجام شد، این در حالی است که ۴۰۰۰ کیلومتر روکش تقویتی آسفالت در برنامه سال گذشته سازمان هدف‌گذاری شده بود و نسبت به‌مدت مشابه سال ماقبل ۷۲ درصد افزایش داشت.

وی بیان کرد: در بازه زمانی یاد شده، همچنین ۴۷۸۶ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی، ۹۹۹۲ کیلومتر درزگیری و لکه‌گیری انجام شد که به‌ترتیب نسبت به‌مدت مشابه سال ماقبل ۴۵ درصد و ۵۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری، میزان کل اعتبار هزینه شده با احتساب قیر مصرفی برای بهسازی و روکش آسفالت ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام‌کرد.

به گفته سیاهپور در سال ۱۴۰۲ برای بهسازی و روکش آسفالت راه‌های شریانی، بیش از هشت میلیون تن آسفالت استفاده شده که نسبت به‌مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۵۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری افزود: کل قیر مصرفی حدود ۴۰۰ هزار تن بود که حدود ۱۹۰ هزار تن از محل بند ک تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تأمین و مابقی توسط پیمانکاران مربوطه تأمین و در پروژه‌ها مصرف شده است‌.