شناسهٔ خبر: 164019 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

الحاق ۴۷ سایت به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به محدوده شهرها در استان خراسان جنوبی

دومین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی معاون مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۴۷ سایت به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به محدوده شهرها در استان خراسان جنوبی الحاق شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) دومین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور اعضا برگزار شد.

 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت پالایش متقاضیان و پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن گفت: در مجموع ۱۲۱ هزار و ۷۹۵ نفر در این استان ثبت نام کردند که ۴۲ هزار و ۷۶۴ نفر تایید نهایی شدند.

 حسن علیزاده از تأمین ۶۰ هزار و ۹۶۲ قطعه زمین در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: متقاضیان تخصیص پروژه ۲۲ هزار و ۷۰ نفر و تعداد واحدهای دارای پروانه ساختمانی به ۲۰ هزار و ۱۷۱ مورد تاکنون رسیده است.

 وی بیان کرد: ۱۲ هزار و ۴۲۷ واحد به مرحله اتمام فونداسیون، هشت هزار و ۳۶۰ واحد در مرحله اتمام اسکلت و سقف، چهار هزار و ۹۵۹ واحد در مرحله اتمام سفت‌کاری، ۲ هزار و ۴۶۴ واحد نازک کاری و هزار و ۵۴۲ واحد نیز در مرحله پایانی قرار دارد.

 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در راستای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن تعداد ۴۷ سایت به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار به محدوده شهرها الحاق شده است.

 وی با اشاره به پیشرفت ۲۵ درصدی اجرای عملیات آماده سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن عنوان کرد: ۳۸ سایت دارای مجری آماده‌سازی بوده و تاکنون برای ۱۷ سایت خدمات آب، ۲۳ سایت خدمات برق و ۲۹ سایت خدمات گاز تأمین شده است.

 علیزاده با اشاره به مشارکت پنج بانک عامل در پرداخت تسهیلات مسکن افزود: تاکنون ۲۴ هزار و ۳۰۳ واحد به بانک‌ها معرفی‌شده، سه‌هزار و ۳۴۸ در انتظار و برای هشت هزار و ۸۹۰ واحد انعقاد قرارداد شده است.