شناسهٔ خبر: 164060 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان تامین شد

مسکن خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تامین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۱۵ هزار قطعه زمین به مردم واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)؛ مسعود بیات منش با اشاره به اینکه تعهد استان در طول چهار سال، ساخت یکصد هزار واحد مسکن حمایتی است بیان کرد: در این طرح، زمین به صورت ۹۹ ساله و رایگان در اختیار واجدین شرایط قرار گرفته و با پرداخت تسهیلات، کار ساخت و ساز توسط متقاضی انجام می شود.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال، مابقی ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به ثبت نام بیش از ۴۷ هزار نفر در طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ هزار نفر تاییدیه لازم را دریافت کرده و تاکنون سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین واگذار کردیم.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال، زمین مورد نیاز ۱۱ هزار متقاضی تایید شده در استان تامین می شود و مراحل بعدی کار پس از واریز وجه توسط متقاضیان انجام خواهد شد.

بیات منش در ادامه به موضوع مساکن مهر استان اشاره کرد و گفت: تا هفته دولت، کار آماده سازی و آسفالت کلیه سایت های مسکن مهر استان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: حدود ۱۴ هزار مسکن مهر نیمه کاره و فاقد متقاضی در استان وجود دارد که کار تکمیل آنها تا پایان دولت انجام خواهد شد.