شناسهٔ خبر: 164073 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

یکصدو بیستمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان انجام شد؛

بررسی وضعیت اجرایی طرح های حمایتی مسکن در شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر

علیرضا قاری قران / اصفهان در یکصد و بیستمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان، وضعیت اجرایی طرح های حمایتی مسکن در شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و بیستمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.

در این نشست نمایندگان شرکت عمران شهر جدید بهارستان و شرکت عمران شهر جدید فولادشهر در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و اقدامات بعمل آمده در رابطه با متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ... گزارشی را ارائه نمودند که تمامی مباحث با حضور اعضا به صورت ریزبینانه رسیدگی شد.

مطابق با گزارش های ارائه شده در خصوص وضعیت مسکن شهر جدید بهارستان، افزون بر ۱۵۱ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ متقاضی تخصیص پروژه شدند و تا کنون برای افزون بر ۱۶ هزار و ۹۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست اظهار کرد: در این جلسه مباحث مرتبط با طرح های حمایتی مسکن شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر به صورت ویژه بررسی شد و در خصوص سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مبحث زمین برای متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همفکری شد.

وی افزود: در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است.

قاری قرآن در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان بیان کرد: مطابق با ثبت نام‌های به عمل آمده، بیش از ۴۶۱ هزار نفر، متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح در سطح استان اصفهان بودند و تا کنون بیش از ۱۳۱ هزار نفر تایید نهایی شدند که از این تعداد برای بالغ بر ۵۰ هزار متقاضی در بانک افتتاح حساب شده است و افزون بر ۳۸ هزار نفر از این متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع متقاضیان تایید نهایی شده بیش از ۶۴ هزار و ۸۰۰ نفر، مربوط به شهرهای جدید استان و افزون بر ۶۶ هزار و ۳۰۰ نفر متقاضیان تایید نهایی شده شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند همچنین در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده که تا کنون قرارداد با سازنده برای بیش از ۴۵ هزار واحد منعقد شده است.