شناسهٔ خبر: 164077 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره آموزشی ارزیابی واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان شرقی

1 به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دوره آموزشی ارزیابی واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حضور معاون بازسازی و کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی و کارشناس ارزیابی بانک مسکن و کارشناسان فنی حوزه بازسازی و مسکن روستایی شعبات، دوره آموزشی کوتاه مدت ارزیابی واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان شرقی و در جهت تسهیل پرداخت تسهیلات و با هدف ارتقا سطح فنی و تخصصی ۳۰ نفر از کارشناسان حوزه بازسازی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در محل سالن آمفی تئاتر بنیاد مسکن استان برگزار شد.

منظور از برگزاری این دوره تسریع در روند آزادسازی تسهیلات متقاضیان مسکن روستایی که پیش از این علاوه بر بازدید کارشناسان بنیاد مسکن، ارزیاب بانک مسکن نیز با تاخیر زیادی اقدام به بازدید و ارزیابی می کرد که این موضوع با پیگیری بنیاد مسکن رفع شد. 

گفتنی است، هرساله ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در برنامه مقاوم سازی بنیاد مسکن کشور قرار دارد، که سهم استان آذربایجان شرقی ۱۷هزار ۵۰۰ واحد به صورت سالیانه است و تاکنون ۵۲ درصد مقاوم سازی روستایی در استان آذربایجان شرقی صورت گرفته است.