شناسهٔ خبر: 164084 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌‍‌ای که گذشت؛

تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال به میزان ۱۲۰ هزار/ آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور

ببینید | شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن و آیین واگذاری 33 هزار واحد مسکونی مددجویان تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال به میزان ۱۲۰ هزار هکتار، آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده، پرداخت ۱۱۵ هزار میلیاردتومان تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته است

رئیس‌جمهور در آیین واگذاری ۳۳ هزار و۸۶۳ واحد مسکونی به مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد با اشاره به تحویل بیش از ۳۳ هزار منزل به مددجویان گفت: تولید مسکن و بهره برداری از مسکن برای مدد جویان در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ افزایش ۴۴ درصدی داشته است.

۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل شد

تعداد واحدهای مسکونی تحویل داده شده به مددجویان کمیته‌امداد در دولت سیزدهم به ۵۶ هزار و ۸۶۳ واحد رسید

در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل شد.

تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن گفت: تا تابستان امسال زمین تامین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه سهم بافت فرسوده شهری در ساخت و ساز شهری به ۲۱.۸ درصد رسید، گفت: نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است.

۳ هزار واحد مسکن مهر مهستان افتتاح می‌شود

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید مهستان ضمن تاکید بر تکمیل پرونده مسکن مهر از افتتاح ۳ هزار واحد مسکن مهر این شهر جدید در آینده نزدیک خبر داد.

۸ هزار قطعه زمین در شهر جدید امیرکبیر واگذار می‌شود

سیاست احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر یک طبقه حیاط دار است

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه سیاست احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر یک طبقه حیاط دار است از برنامه واگذاری ۸ هزار قطعه زمین در این شهر جدید و در قالب واگذاری ساخت گروهی، انفرادی و طرح جوانی جمعیت خبر داد.

اراضی احداث ۳۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید تامین شد

فعال شدن شیفت‌های دوم و سوم نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید

رییس هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام اینکه در نیمه نخست امسال برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید سهند، پرند، مهستان، پردیس و امیرکبیر افتتاح می‌شود، از تامین اراضی احداث ۳۳۵ هزار واحد نهضت ملی تاکنون در تمامی شهرهای جدید خبر داد.

تامین بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای ساخت مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اهداف کلان این معاونت در سال جاری، تامین بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای طرح نهضت ملی مسکن را یکی از اقدامات شاخص این معاونت برشمرد.

موافقت با تغییر مکان شهرک مسکونی پرنیان قم

تصویب سیاست‌های بازتنظیم نظام پهنه‌بندی تراکم ساختمانی شهرها و تقلیل افق طرح جامع شهر بوکان

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن اعلام برگزاری نخستین جلسه شورا در سال جاری از تصویب سیاست‌های بازتنظیم نظام پهنه‌بندی تراکم ساختمانی شهرها، موافقت با تقلیل افق طرح جامع شهر بوکان و موافقت با تغییر مکان شهرک مسکونی پرنیان قم خبر داد.

۱۲ هزار میلیارد تومان منابع صندوق ملی برای اجرای طرح‌های مسکن هزینه شد

راه‌اندازی سامانه تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن در ماه‌های آینده

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن از هزینه‌کرد صندوق ملی مسکن به مبلغ حدود ۱۲ هزار میلیاردتومان برای اجرای طرح‌های مسکن در سال گذشته خبر داد.

طرح تدقیق حریم گسل‌های شهر گرگان به اتمام رسید

رییس بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اتمام طرح تدقیق حریم گسل‌های شهر گرگان خبر داد.

تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر به اتمام رسید

رییس بخش زلزله شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی از اتمام تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر خبر داد و گفت: با اتمام نقشه این ۶ شهر و تصویب آنها در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تعداد نقشه‌های تهیه شده حریم گسلی تهیه و مصوب شده از ابتدا تاکنون به ۱۶ شهر می‌رسد.

۱۱۵ هزار میلیاردتومان تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات پرداخت شد

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت ۱۱۵ هزار میلیاردتومان تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات مسکن طی سال گذشته توسط این بانک خبر داد.

انعقاد قرارداد تسهیلاتی ۳۳۵ هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد تسهیلاتی ۳۳۵ هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در قالب ۵۲ هزار و ۱۴۸ پروژه با اعتباری نزدیک به ۱۵۱ همت تا پایان سال ۱۴۰۲در بانک مسکن خبر داد.

برگزاری اولین آزمون رابطین حوزه عمران، مسکن و بهسازی ۲۰۲۰ محله کشور

مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران از برگزاری اولین آزمون رابطین حوزه عمران، مسکن و بهسازی ۲۰۲۰ محله کشور در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین خبر داد.

تدوین چارچوب برنامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران با برنامه اسکان بشر ملل متحد

مشاور مدیرعامل در امور همکاری‌های بین‌المللی شرکت بازآفرینی شهری ایران از تدوین چارچوب برنامه همکاری میان شرکت بازآفرینی شهری ایران و برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) تحت عنوان «بازآفرینی شهری پایدار در جمهوری اسلامی ایران» خبر داد.

اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای ۲۱۰ پروژه تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در بافت‏‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با اعتبارات تخصیصی حدود ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.