شناسهٔ خبر: 164274 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهوری:

امروز در جای‌جای ایران ساخت مسکن مشاهده می‌شود

رئیسی رییس‌جمهور تامین مسکن برای خانواده‌ها و به ویژه جوانان را یکی از اولویت‌های اساسی و جدی دولت سیزدهم دانست و گفت: امروز نهضت ساخت مسکن شکل گرفته و در جای‌جای ایران ساخت مسکن مشاهده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جشن واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و یک‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شاهرود در قالب برنامه های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، بیان کرد: قانون جوانی جمعیت یعنی قانون تشویق‌کننده برای تشکیل خانواده و ترجمان قانون جمعیت حمایت برای تشکیل و توسعه خانواده و فرزندآوری است.

وی با بیان این‌که دولت سیزدهم خودش را برای حمایت از خانواده موظف می‌داند، گفت: دولت فقط در سخن حمایت نمی‌کند. وعده داده بودم که باید از جوانان حمایت کنیم تا تشکیل خانواده دهند. هم برای تحقق این وعده، هم برای عملی کردن قانون و در عین حال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرتبط، پیگیر تحقق این وعده هستیم.

رییس دولت سیزدهم، زمین و مسکن را نخستین مشکل جوانان برای تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: وقتی به جوانان می‌گوییم چرا ازدواج نمی‌کنید، می‌گویند خانه نداریم. زمانی که افتخار خادمی آستان قدس رضوی را داشتم نیز پیگیر این دغدغه جوانان بودم و ساخت ۵۰۰ واحد را برای جوانان آغاز کردیم که این روند هنوز هم ادامه دارد.

رئیسی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم بنا گذاشتیم که این نیاز را برآورده کنیم. امروز در کشور نهضت ساخت مسکن شکل گرفته و در جای‌جای ایران ساخت مسکن مشاهده می‌شود. هم قانون حکم می‌کند به طور متوسط سالی یک میلیون مسکن بسازیم و هم نیاز کشور است.

وی ادامه داد: امروز افتخار داریم و خرسندیم که در شهرستان شاهرود ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی را تحویل متقاضیان می‌دهیم. البته در استان سمنان ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است. یک‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین ۲۰۰ متری هم به متقاضیان تحویل داده شد.