شناسهٔ خبر: 164345 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت و تعریض ۱۷ دستگاه ابنیه در شهرستان مراغه

شرقی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مراغه گفت: در سال ۱۴۰۲ این اداره ۱۷ دستگاه ابنیه را در محورهای مواصلاتی شهرستان ساخته یا تعریض کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی نادر شریفی؛ رئیس اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه گفت: ۲۰ کیلومتر نیز روکش آسفالت محورهای اصلی و روستایی در شهرستان مراغه کار شده است.

وی افزود: به همت راهداران مراغه در مدت یک سال حدود هشت کیلومتر راه روستایی نیز از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری ساخته شده است.

شریفی با اشاره به لکه‌گیری هندسی و چاله پرکنی مستمر در طول راه‌های شهرستان گفت: به این منظور در سال گذشته ۰۲۸ تن آسفالت گرم و ۳۰۰ تن آسفالت سرد استفاده شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مراغه گفت: در سطح راه‌های شنی شهرستان در ۸۵ کیلومتر رگلاژ و تسطیح راه‌ها طی دو دوره انجام شد.

شریفی همچنین گفت: ۳۲ و ۵۰۰ متر مربع درزگیری، ۱۸۰ کیلومتر اصلاح افتادگی‌ها و پاک‌سازی حریم‌ها و یک و نیم کیلومتر شانه سازی در سطح راه‌های شهرستان کار شد.

وی ۱۳۵ کیلومتر خط‌کشی در دو مرحله، نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی به تعداد ۶۵ عدد، نصب تابلو اطلاعاتی به میزان ۴۵ متر مربع، نصب و تعمیرات یک هزار و ۱۰۰ متر گاردریل، نصب ۸۵۰ عدد چشم‌گربه‌ای به منظور آشکارسازی جاده و رنگ آمیزی و اصلاح سرعت‌کاه به میزان ۳۰۰ مترمربع را از دیگر اقدامات انجام شده در طول سال ۱۴۰۲ توسط راهداران اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مراغه عنوان کرد.