شناسهٔ خبر: 164399 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات گلستان برای آموزش ثبت قرارداد در سامانه خودنویس

مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از آمادگی دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات گلستان برای آموزش ثبت قرارداد در سامانه خودنویس به شهروندان و بنگاه های مشاور املاک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: سامانه خودنویس جهت رفاه حال هم وطنان عزیز و در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن به همت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده‌است تا هم وطنان بتوانند به‌صورت رایگان قراردادهای ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان صرفاً می‌بایست در سامانه خودنویس به آدرس khodnevis.mrud.ir  ثبت شوند.

 ملک ادامه داد: بر این اساس دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه توسط مشاوران املاک امکان‌پذیر است، توسط خود مردم به‌عنوان متعاملین نیز به‌صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از آمادگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان برای آموزش ثبت قرارداد در سامانه توسط متعاملین و بنگاه های ماشور املاک خبر داد و گفت: علاقمندان می توانند برای فراگیری آموزش ثبت قرارداد در سامانه خودنویس به دبیرخانه کارگروه به آدرس خیابان شهید بهشتی، ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی گلستان مراجعه و یا با شماره تلفن ۵-۲۲۲۳۱۳۱ داخلی ۳۰۹ تماس بگیرند.