شناسهٔ خبر: 164402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازگشایی و لایروبی بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

سیلاب خراسان جنوبی.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: طی بارندگی روزهای پایانی فروردین ماه، راهداران خراسان جنوبی با تلاش شبانه‌روزی، نسبت به پاکسازی محورها و لایروبی ۱۶۰۰ کیلومتر از محورهای استان اقدام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، محمد فدوی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: براثر بارش‌های چند روز اخیر و جاری شدن روان‌آب و سیلاب به راه‌های حوزه استحفاظی استان خسارت وارد شده است.

وی افزود: در محورهای شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، بیرجند، زیرکوه، خوسف و طبس شاهد بارش باران بوده‌ایم.

فدوی با بیان اینکه ۲۲۰ راهدار با ماشین‌آلات راهداری در محورهای درگیر استان، اقدام به ترمیم و بازگشایی مسیر کرده اند، تصریح کرد: این راهداران با ۱۸۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری مشغول رفع مشکلات و خسارات وارده از سیل شده و بازگشایی محورها را انجام داده اند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در این عملیات ها، بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر از مسیرهای آسیب‌دیده در استان، لایروبی و بازگشایی و همچنین، راهداران نسبت به تعمیر و بازسازی موقت پل‌ها و ابنیه فنی آسیب‌دیده اقدام کردند.

فدوی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران در رفع خرابی‌های سیلاب، گفت: راهداران این استان در کمترین زمان ممکن، نسبت به بازگشایی مسیرهای مسدود شده و رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

وی یادآور شد: با تلاش‌های راهداران، هم‌اکنون تمامی مسیرهای اصلی و فرعی استان بازگشایی شده و تردد در آنها بدون مشکل در حال انجام است.