شناسهٔ خبر: 164465 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اسکو اعلام کرد؛

آموزش ۷۳۸ دانش آموز مدارس حاشیه راه‌ها در اسکو

اسکو رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اسکو از آموزش ۷۳۸ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌ها در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی رحیم احدی رئیس اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اسکو گفت: اجرای دوره‌های آموزشی ایمنی عبور و مرور در مدارس حاشیه راه‌های روستایی نقش به سزایی در کاهش سوانح رانندگی برای ساکنان این مناطق دارد.

وی افزود: آموزش مستقیم دانش‌آموزان موجب می‌شود که این آموزش‌ها از طریق دان آموزان به خانواده‌های آنها انتقال یافته و موجب آگاهی خانواده‌ها از نحوه عبور و مرور ایمن از عرض و کنار جاده‌ها شود.

احدی با اشاره به اینکه در کنار آموزش‌های انجام‌شده، ایمن سازی جاده‌ها نیز در دستور کار قرار دارد تصریح‌کرد: در سال گذشته ۴۰۰ متر گاردریل‌های معیوب در محورهای حوزه استحفاظی نصب، تعمیر و تعویض شد تا در صورت بروز مشکل و انحراف خودرو از جاده، از خروج آن و بروز سانحه جلوگیری شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسکو تهیه و نصب علائم در محورهای شهرستان را نیز در کاهش تصادفات مؤثر دانست و گفت: در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۸۵۰ عدد علائم در محورهای مواصلاتی شهرستان نصب شد.

احدی افزود: همچنین به‌منظور تأمین ایمنی تردد در محورها، با ۳۵۰ تن آسفالت سرد، لکه‌گیری و چاله پر کنی راه‌های حوزه استحفاظی انجام‌شده است.