شناسهٔ خبر: 164485 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خبرداد؛

افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان درسال ۱۴۰۲

پایانه مرزی میرجاوه و میلک مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال این استان خبر داد که این میزان رشد ۴۶درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال این استان خبر داد و گفت: این میزان رشد ۴۶درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

 وی افزود: از این تعداد جابه‌جایی مسافر ۴۶۴ هزار و ۴۹۶ نفر از پایانه مرزی میلک و ۴۵۱ هزار و ۲۶۶ نفر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد انجام دادند.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مدت مذکور نزدیک به ۲ هزار اتوبوس و بیش از ۳۷ هزار دستگاه سواری کار جابه‌جایی مسافر را از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه انجام دادند.

 شایان ذکر است پایانه مرزی میرجاوه مهم‌ترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک نیز از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.