شناسهٔ خبر: 164552 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان کرمانشاه

نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان کرمانشاه نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان کرمانشاه با حضور معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران مرتبط برگزار شد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان کرمانشاه  به ریاست طهماسب نجفی معاونت امور عمرانی استانداری و با حضور عبدالوحید محمدی معاون امور اقتصادی، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی و دیگر اعضاء در راستای اجرای بند ۷ مصوبات شورای عالی مسکن مبنی بر حمایت از حقوق مستاجران در آستانه تمدید قراردادهای اجاره سالانه برگزار شد.

الماسی گفت: ایجاد گشت‌های بازرسی برای شناسایی واحدهای خالی و افزایش مالیات بر واحدهای مذکور، نظارت بر میزان نرخ اجاره بها، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر این کارگروه گفت: امسال با درایت دولت، رسیدگی به وضعیت اجاره‌ها از آغاز سال شروع شده و می‌توان امیدوار بود تصمیمات جدی‌تر و عملیاتی‌تری نسبت به این امر در راستای حمایت از حقوق مستاجران در برابر افزایش نامتعارف مبلغ اجاره‌ها اتخاذ کرد.

لازم به‌ذکر است در لین نشست گزارشی از بازرسی‌های انجام گرفته در حوزه نظارت بر مشاورین املاک و بنگاه های معاملات ملکی و برخورد با متخلفین این حوزه در سال گذشته ارائه شد.

همچنین در این نشست بر تقویت نظارت‌های میدانی در سال جاری بر روند عقد قراردادهای اجاره منزل در چهارچوب قانون، رعایت حقوق مستاجران، افزایش گشت‌های تعزیرات حکومتی و برخورد قاطع با متخلفین تاکید شد.