شناسهٔ خبر: 164685 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

مراجعه افزون بر ۴۶ هزار ناوگان سنگین به ‌مراکز معاینه فنی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲

معاینه فنی سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان از مراجعه ۴۶ هزارو۷ دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان‌ در سال ۱۴۰۲ خبر داد که این میزان، افزایش ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمورباقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ ،تعداد ۴۶ هزار و ۷ دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند. 

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط‌ زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها کلیه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند افزود:از این تعداد معاینه فنی صورت گرفته ، ۳۰هزار و ۵۵۵ مورد قبولی مرتبه اول، ۷هزار و ۴۲۱ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و ۸هزار و ۳۱ دستگاه نیز در تست های  مربوطه  رد شدند. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر در شمال استان،تعداد ۵ مرکز معاینه فنی فعال است که محل فعالیت آن ها در شهرستان های زابل، زاهدان (۲مرکز)،خاش و سراوان است، ادامه داد: در این مراکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها،  موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

باقری در پایان با قدردانی از تلاش های شبانه روزی رانندگان سخت کوش از آنان خواست با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی از سلامت خودروی خود مطلع شوند و می توانند کمک موثری به استان در راستای کاهش و جلوگیری از آلودگی هـوا داشته باشند.