شناسهٔ خبر: 164841 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

طرح نهضت ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان اصفهان در حال اجراست

دکتر قاری قران مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان اصفهان در حال اجرا است گفت: در سطح استان پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح، در شهرهای شهرضا، مبارکه، دولت آباد و دهاقان بیشتر از سایر شهرها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، با اشاره به اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان اصفهان در حال اجراست اظهار کرد: آمار کل ثبت نام کنندگان، بیش از ۴۶۱ هزار نفر و تأیید نهایی تجمیعی افزون بر ۱۳۱ هزار نفر بوده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: تعداد متقاضیان دارای آورده بیش از ۴۰ میلیون تومان در سطح استان، افزون بر ۴۶ هزار و ۷۰۰ نفر است.
 
وی ادامه داد: هزینه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به تاریخ شروع، مشخصات فنی، تعداد طبقات و مساحت متفاوت و به نسبت پیشرفت طرح از متقاضیان اخذ و در نهایت به قیمت تمام شده واگذار می‌شود.
 
قاری قرآن افزود: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، ۵۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و مجموع دوران مشارکت و اقساط ۲۰ سال است و در هنگام تحویل واحد، فروش اقساطی انجام می‌شود.
 
وی گفت: اجرای این طرح در استان اصفهان، در مراحل مختلف اخذ پروانه، فونداسیون، اسکلت، سقف، سفت کاری و نازک کاری بوده و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان، در شهرهای شهرضا، مبارکه، دولت آباد و دهاقان بیشتر است.
 
وی با بیان اینکه کیفیت ساخت مسکن در اجرای این طرح مطابق مقررات ملی ساختمان است عنوان کرد: ۱۳ پیمانکار در ساخت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن فعالیت دارند.