شناسهٔ خبر: 164854 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید از محور آزادراه مشهد_چناران و پروژه قطار شهری گلبهار

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و رییس امور راه و ترابری و مدیریت عمرانی شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور از محور آزادراه مشهد_چناران و پروژه قطار شهری گلبهار بازدید کردند و به صورت میدانی مشکلات و تنگناهای پروژه را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی امروز چهارشنبه به‌همراه رییس امور راه و ترابری و مدیریت عمرانی شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر مسیولین کشوری و استانی از طرح ملی آزاد راه مشهد_چناران و قطار شهری گلبهار_مشهد بازدید داشت و بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل این طرح تأکید کرد.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تردد با رکورد ۱۰۷ هزار تردد روزانه در محور مشهد_ چناران که جز بالاترین آمار در کشور است باید زیرساخت های حمل و نقل را بالا برده تا در جهت کاهش سوانح جاده ای و تلفات ناشی از آن و همچنین رفاه حال مردم در راستای کاهش زمان سفر گامی موثر برداشته شود.

داعی افزود: طرح آزادراه مشهد - چناران از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده است و مقرر بود طی ۳۶ ماه به اتمام می رسد، هزینه در نظر گرفته شده برای ساخت این آزادراه ۵۴ کیلومتری براساس برآورد اولیه حدود چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

آزادراه ۶ بانده (سه باند رفت و سه باند برگشت) مشهد - چناران بدون تقاطع همسطح برای رفت و آمد خودروها با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است.  

از مهمترین موارد مطرح شده در حاشیه این بازدید می توان به مشکل تملک، تامین اعتبار و ... اشاره کرد.