شناسهٔ خبر: 164933 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تشریح کرد:

 آخرین وضعیت چهار خطه کردن محور اهواز _ ملاثانی _ مسجدسلیمان

راهسازی خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت چهار خطه کردن محور اهواز _ ملاثانی _ مسجد سلیمان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، رحمان بهرامی با اشاره به ۶ خطه شدن محور اهواز به سمت ملاثانی در سال‌های قبل اظهار کرد: ۱۳ کیلومتر از مسیر ملاثانی به سمت مسجدسلیمان به صورت کامل چهار خطه شده است.

وی طرح چهارخطه کردن محور ملاثانی به سمت مسجدسلیمان را بسیار مهم و پراهمیت عنوان کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان اهتمام ویژه ای نسبت به تکمیل این طرح دارد.

بهرامی گفت: در این محور، عملیات چهار خطه کردن مسیر ملاثانی به مسجدسلیمان در قالب پنج قطعه، به طول ۳۴ کیلومتر توسط پیمانکاران در حال اجرا بوده و عمده اعتبارات این طرح نیز تامین شده است.

وی با اشاره به فعالیت پنج پروژه راهسازی در این محور بیان کرد: از پلیس‌ راه ملاثانی تا شهر جدید رامین به طول ۱۰ کیلومتر، سه‌راهی نفت سفید تا آب گنجی به طول ۱۰ کیلومتر، آب گنجی تا درب خزینه به طول هشت کیلومتر، سه راهی گاوسوار تا روستای آبگاه به طول چهار کیلومتر و دوراهی لالی به سمت مسجدسلیمان به طول ۲ کیلومتر در حال چهار خطه شدن است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در صورت تکمیل و اتمام این طرح‌ها حدود ۴۷ کیلومتر از این محور پر تردد به حالت چهار خطه تبدیل می‌شود.

بهرامی با اشاره به اینکه پنج پروژه فعال این محور با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است گفت: برای مابقی مسیر که جز راه‌های اصلی و شریانی استان بوده و یکی از محورهای پر تردد و ترانزیتی محسوب می شود، باید طرح تعریف کرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ابراز امیدواری کرد با تزریق به موقع اعتبارات، این طرح‌ها در موعد مقرر به اتمام رسیده و شاهد کاهش سوانح جاده ای در این مسیر باشیم.