شناسهٔ خبر: 165229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نائین اعلام کرد؛

انعقاد تفاهم‌نامه جهت ارتقای منظر راه‌های استان اصفهان

تفاهم‌نامه برای ارتقای منظر راه‌های استان اصفهان در راستای تحقق و اجرای اهداف طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، تفاهم‌نامه‌ای بین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و منابع طبیعی و آب‌خیزداری برای کاشت نهال در حاشیه راه‌های استان اصفهان منقعد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان، تفاهم‌نامه همکاری میان مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نائین جهت اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت منعقد شد.

حسین انصاری اردلی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نائین در جریان انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: در گام نخست در نظر داریم با کاشت نهال‌هایی سازگار با شرایط اقلیمی استان، یک نوار سبز در حاشیه بزرگراه نائین- اصفهان (گردنه ملااحمد- مقطع حصار برف گیر) به طول ۲ کیلومتر ایجاد کنیم.

ارتقای منظر راه‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راه‌های کشور است که به گفته انصاری اجرای این طرح گام ارزشمندی برای بهره‌برداری آیندگان خواهد بود.

احسان امامی میبدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نائین تلاش برای عملیاتی شدن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری آن اداره کل عنوان کرد و افزود: بدون شک مشارکت و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در عملیاتی شدن این طرح بسیار حائز اهمیت و اثربخش است.

وی حفظ منابع طبیعی برای آیندگان را یک وظیفه شرعی عنوان کرد و گفت: با اجرای صحیح عملیات کاشت نهال و نظارت و بازدید کارشناسی مستمر از روند اجرای طرح در تلاشیم تا با توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری، ایران را برای آیندگان آباد کنیم.

در پایان پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری برای کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال از گونه‌های تولیدی در نهالستان جبل عاملیان در حاشیه راه‌های شهرستان نائین، این تفاهم‌نامه میان رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نائین مبادله و هم‌زمان با آن، عملیات حفاری برای کاشت نهال در محور حاشیه بزرگراه نائین- اصفهان آغاز شد.

در متن این تفاهم نامه آماده است:

این تفاهم نامه به منظور تحقق اهداف سازمانی و در راستای طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد درخت با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و دستور ریاست جمهوری جهت توسعه فضای سبز و بهبود شاخص‌های زیست محیطی و منابع طبیعی و مقابله با بیابان‌زایی و پدیده گرد و غبار و حصار برف گیر بین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نائین منعقد شد.

کاشت درخت در راستای این طرح و بذرکاری با گونه‌های جنگلی جهت غنی سازی مناطق جنگلی و فضای سبز شهری با کاشت نهال‌های جنگلی و فضای سبزی و بذور از نوع گونه‌های بومی و سازگار با اقلیم منطقه در طول سال در حاشیه جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی استان اصفهان از موضوعات مندرج در این تفاهم نامه است.