شناسهٔ خبر: 165266 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی به مناسبت روز ملی شوراها

پیام مدیر کل راهداری خراسان رضوی برای شوراها مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی در پیامی فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه سال‌روز ملی شوراها را به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان تبریک گفت و از زحمات آنان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی؛ در متن پیام جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی آمده است:

نهم اردیبهشت هر سال که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز "شوراها" نامگذاری شده ، یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر و روستا بوده تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

بی شک "شورا" که بر آمده از خواست و اراده مردم است ، زمینه ساز حضور فعال و پرثمر مردم در اداره امور شهر و روستا بوده و در طی چندین دوره فعالیت شوراها،این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه های اجتماعی و تخصصی که  پیدا کرده است جایگاه ویژه ای را در تحولات ساختاری و مدیریت شهری و خدمت رسانی به جامعه بدست آورده است .

امر شورا و مشورت از موضوعات مهمی است که در قرآن مجید و دین مبین اسلام بر جایگاه آن تأکید شده و به دستور بنیان گذار کبیر انقلاب  اسلامی در جهت اهداف بلند  و انقلابی و تحقق اصل هفتم و صدم قانون اساسی تاسیس شد.

از این روی ،روز "شوراها" فرصتی است تا از تلاش های ارزنده و فعالیت های ثمر بخش این نهاد مدنی و اجتماعی به عنوان پارلمان محلی که همواره در پی احقاق حقوق و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام برداشته اند قدردانی شود.

اینجانب به نمایندگی از جامعه راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان رضوی، بر خود لازم می دانم این روز بزرگ را  حضور ارزشمند تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا، تبریک و شادباش عرض نموده و سربلندی و سرافرازی بیش از پیش شما را از ایزد متعال مسئلت دارم.