شناسهٔ خبر: 165356 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس و اختلال در ترددهای دریایی

خلیج فارس طوفانی سازمان هواشناسی در پی افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس، هشدار هواشناسی دریایی سطح زر صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در پی افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت تا صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه در خلیج‌فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد شدید لحظه‌ای تا ۳۰ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی یک تا ۱/۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا۲ متر از مخاطرات این سامانه جوی خواهد بود.

مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر، هرمزگان، خلیج‌فارس و تنگه هرمز و دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان مناطق اثر این سامانه در روزهای مذکور خواهد بود.

این سامانه مخاطراتی از جمله اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را در پی خواهد داشت.

در نتیجه به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.