شناسهٔ خبر: 165626 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روکش آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی و رفع ۷ نقطه پرحادثه سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲

روکش آسفالت مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از بهسازی و روکش آسفالت بالغ بر یک هزار و ۳۸۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل و همچنین رفع ۷ نقطه پرحادثه طی سال ۱۴۰۲ خبر داد. 

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد گفت: در سال گذشته، یک هزار و ۳۸۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی این اداره کل روکش آسفالت شده است که از این میزان روکش آسفالت انجام شده،. ۶۷۲.۵ کیلومتر با استفاده از توان ماشین‌آلات راهداری توسط این اداره کل به صورت امانی انجام شده که موجب صرفه‌جویی ۶ هزار و ۷۲۲ میلیاردریالی گردیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان یادآور شد؛ در سال ۱۴۰۲ با توجه به اینکه نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش بسزایی دارد، تعداد ۷ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال به طور کامل رفع شده است.

 گفتنی است استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت ترانزیتی وجود بندر چابهار و پایانه‌های مرزی روکش آسفالت محورها می‌تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده‌ای ایفا کند.