شناسهٔ خبر: 165669 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۲۱ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان تهران انجام شد

بیش از 21 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان تهران انجام شد در فرودین ماه سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۱ میلیون خودرو از محورهای استان تهران عبور کرد و تردد آنها از طریق سامانه‌های هوشمند ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرکز مدیریت راه های استان تهران اعلام کرد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های تردد شمار فعال در محورهای مواصلاتی تهران طی فروردین ماه امسال ۲۱ میلیون ۸۷۷ هزار و ۶۸۴ خودرو از محورهای مواصلاتی استان تهران تردد کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹درصد افزایش نشان می هد.

این مرکز همچنین اعلام کرد:در این بازه زمانی بیشترین تردد در استان در محور آزادراه کرج – تهران با متوسط تردد روزانه ۲۲۹ هزار و ۵۹۹ تردد به صورت رفت و برگشت بوده است.

همچنین در این بازه زمانی حدود ۶ درصد تردد در محورهای مواصلاتی تهران مربوط به خودروهای سنگین بوده است؛ و سرعت متوسط وسایل نقلیه نیز ۷۴ کیلومتر در ساعت بوده است.

مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در ذیل همین گزارش اعلام کرد: در طی این مدت ۱۱ میلیون ۵۸۶ هزار و ۲۰۵ خودرو با پلاک استان تهران در سایر استانهای کشور مشاهده شده که بیشترین مقصد سفر به استان های البرز ، قزوین و مازندران بوده است.

همچنین ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان دهنده آن است که در فروردین ماه سال جاری تقریبا ۳۹۹ هزار و ۴۲۲ عدد وسیله نقلیه معادل ۲۲ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان بین یک تا چهار روز در استان اقامت داشتند.