شناسهٔ خبر: 165899 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته ایمنی صورت گرفت؛

برگزاری نشست تخصصی ارتقای ایمنی در راه‌آهن اراک

نشست ایمنی راه آهن اراک جلسه ارتقای ایمنی و نشست تخصصی درس‌آموخته حوادث در راه‌آهن اراک به مناسبت هفته ایمنی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در راستای ارتقای ایمنی سیر و حرکت و دانش فنی همکاران عملیاتی، جلسه ارتقای ایمنی و نشست تخصصی درس‌آموخته حوادث، به جهت یادآوری و بازآموزی قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه فنی با حضور اعضای کمیسیون پیشگیری از سوانح اداره کل و آموزگاران لکوموتیوران و رئیس قطار باری برگزار و بر لزوم رعایت موارد مربوط به ایمنی، تأکید شد.

سعید ترکی، مدیرکل راه‌آهن اراک در این نشست گفت: اگر چه به لحاظ ویژگی ذاتی و طراحی‌هایی که در راه‌آهن وجود دارد این صنعت حمل‌ونقلی را به یک صنعت ایمن تبدیل کرده و نسبت به سایر روش‌های حمل‌ونقلی ایمن‌تر است؛ ولی رعایت اصول ایمنی همواره در راه‌آهن یک الزام و ضرورت است.

وی افزود: استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند و تمرکز بر آموزش نیروی انسانی و توجه به اصول پیشگیرانه در راه‌آهن از مهم‌ترین اصولی است که می‌تواند به افزایش بیش‌ازپیش شاخص ایمنی در راه‌آهن منجر شود به‌طوری‌که امروز وجود نیروی انسانی متخصص یک سرمایه بزرگ در راه‌آهن است.

ترکی گفت: تقویت حوزه‌های نظارتی مدنظر ما قرار دارد به‌طوری‌که در راه‌آهن بخش‌های مختلف نظارتی وجود دارد که بر عملکرد مأمورین و واحدها نظارت دارند تا سیر قطارها با ایمنی کامل صورت بگیرد.

مدیرکل راه‌آهن اراک یادآور شد: در راه‌آهن قبل از آنکه قطار باری یا مسافری شروع به حرکت کند، مقررات خاصی وجود دارد که مأمورین ما موظف هستند به‌منظور اطمینان کامل از ایمنی قطار آنها را بررسی کنند و بعد از کسب اطمینان اجازه حرکت را صادر کنند.