شناسهٔ خبر: 166038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

تکمیل بزرگراه اردبیل - سرچم در اولویت قرار دارد/ بهره برداری از ۴۴ کیلومتر باند دوم اردبیل- سرچم

بازدید مشترک علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به همراه محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از قطعات در حال اجرای محور اردبیل به سرچم مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از توسعه و تکمیل بزرگراه ۱۷۸ کیلومتری مسیر اردبیل - سرچم در جنوب استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید مشترک علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از قطعات در حال اجرای محور اردبیل به سرچم اظهار داشت: تا به امروز ۴۴کیلومتر از باند دوم بزرگراه اردبیل به سرچم به بهره برداری رسیده و هم اکنون پیمانکاران و عوامل اجرایی در ۴ قطعه دیگر این پروژه در حال فعالیت هستند.

وی با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی پیمانکاران و عوامل اجرایی در قطعات این پروژه افزود: اقدامات خوبی در این پروژه مهم و حیاتی صورت گرفته به طوری که بدهی اداره کل راه و شهرسازی استان به پیمانکاران در این پروژه به ۴۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد: برای تکمیل و بهره برداری از قطعات آماده شده در سال جاری مبلغ یک هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان مورد نیاز هست که امیدواریم با تخصیص و تامین اعتبارات لازم با کمک و تلاش مسئولان ارشد استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی این امر محقق شود تا شاهد افزایش طول بزرگراه‌ها و ایمنی بیشتر در تردد مردم عزیز باشیم.

پیگیر جذب اعتبارات ویژه برای تکمیل جاده اردبیل - سرچم هستیم

علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید از پیگیری جذب اعتبار برای تکمیل و چهار بانده کردن پروژه بزرگراهی اردبیل به سرچم خبر داد.

نیکزاد گفت: جهت تکمیل و توسعه جاده اردبیل به سرچم به صورت مدام در حال پیگیری و رایزنی برای جذب اعتبار آن هستیم.

وی تصریح کرد: حدود ۱۲تونل در۴۳ کیلومتر این محور وجود دارد که اگر قرار است آن‌ها را به صورت دو قلو در کنار هم احداث شوند، اعتبار قابل توجهی باید به این پروژه تخصیص پیدا کند که می‌توانیم از طریق تهاتر نفتی یا واگذاری از طریق مولدسازی این اعتبار را تأمین کنیم.

نیکزاد ضمن تشکر از اقدامات راه و شهرسازی اردبیل در توسعه بزرگراه‌های استان تاکید کرد: با توجه به اینکه اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۳ تغییر آنچنانی نسبت به سال قبل نداشته است، می‌توانیم از محل سفر دوم ریاست جمهوری به استان اردبیل که طبق قانون سقف اعتباراتی برای آن مشخص شده است، در این پروژه استفاده کنیم.