شناسهٔ خبر: 166187 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم آباد با ۹۵ درصد پیشرفت آماده افتتاح است

ورزشگاه خرم آباد معاون اجرایی رییس جمهور گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد پس از ۱۴ سال با حضور رییس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان) محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور هجدهم اردیبهشت در حاشیه دیدار از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد عنوان کرد: عملیات اجرایی این طرح سال ۸۸ آغاز شد و طی سال های گذشته پیشرفت مطلوبی نداشته است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های فنی، طی یک سال و ۲ ماه گذشته با کمک دولت سیزدهم، اقدامات جهادی و انقلابی و تخصیص های مالی این طرح ۴۰ درصد پیشرفت کرده است و هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت در آستانه افتتاح قرار دارد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری بدون اشاره به زمان دقیق سفر آیت الله رییسی به لرستان تصریح کرد: این طرح با ارزش مالی روز ۱۵ هزار میلیارد ریال در تراز ورزشگاه های منطقه ای خواهد بود که با توجه به استعدادهای ورزشی خوب در لرستان، جزو ملزومات حوزه جوانان به شمار می رود.

منصوری یادآور شد: تکمیل زیرساخت های ورزشی موجب شکوفایی استعدادهای مطلوب در لرستان می شود که افتتاح این ورزشگاه هدیه دولت در راستای تعالی و سلامت روحی و جسمی جوانان این استان است.

سرانه ورزشی لرستان ۶۱ سانتیمتر مربع است و ۳۹ سانتیمتر مربع با میانگین کشوری فاصله دارد و تعداد ۵۰ پروژه نیمه تمام ورزشی با مساحت ۱۹۰ هزار مترمربع در استان وجود دارد که در صورت تکمیل آنها ۱۱ سانتیمتر به سرانه ورزشی‌ اضافه خواهد شد.

در این راستا ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد یکی از پروژه‌هایی است که پس از ۱۳ سال تعطیلی در سفر آذرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به لرستان جزو مصوبات سفر قرار گرفت.