شناسهٔ خبر: 166260 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور مدیرکل و مدیر پایانه بار یزد خبر داد؛

ایجاد قریب به ۴۰۰ فرصت شغلی در غرفه‌ها، بخش فنی و خدمات رفاهی پایانه بار

پایانه بار یزد مدیر پایانه بار یزد گفت: در حال حاضر قریب به ۴۰۰ مورد فرصت شغلی در بخش‌های مختلف پایانه بار از جمله غرفه‌ها، بخش فنی و خدمات رفاهی ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، علیرضا مشرف در مصاحبه‌ای پیرامون فعالیت‌های پایانه بار یزد، اظهار کرد: مجموعه پایانه بار یزد واقع در ۱۰ کیلومتری شهر یزد در محور کنارگذر غربی در سال ۱۳۷۳ تأسیس و در سال ۱۳۷۶ مورد بهره‌برداری کامل قرار گرفت.

مدیر پایانه بار یزد افزود: این مجموعه با مساحت ۴/۲۶ هکتار دارای بخش‌های مختلف از جمله تیر پارک، پارکینگ اصلی، خرده بار و سایت تجاری است که در بخش تیر پارک و سایت تجاری ۱۷۹ غرفه با کاربری‌های حمل‌ونقل، فنی، خدمات رفاهی و عمومی فعال است.

مشرف تصریح کرد: هم‌اکنون در غرفه‌های پایانه بار بالغ‌بر ۲۶۰ نفر و در بخش فنی و خدمات رفاهی بیش از ۱۳۵ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی اذعان کرد: علاوه بر غرف مذکور دو سالن اعلان بار، مسجد، حمام،خوابگاه عمومی و خوابگاه اختصاصی رانندگان، پایگاه بسیج اصناف، دفاتر انجمن صنفی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل، دفتر انتظامات و ساختمان اداری خدمات طب کار، مرکز مخابرات در پایانه بار احداث شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: فضای سبز، پارکینگ، خیابان‌ها، تأسیسات برق، سرویس بهداشتی، انبارهای خرده بار نیز از جمله دیگر بخش‌های مجموعه پایانه بار یزد است.

مشرف با اشاره به اینکه خدمات پارکینگ خودرویی به صورت ۲۴ساعته در ۳۶۵ روز سال انجام می‌شود، اضافه کرد: ظرفیت اسمی پارکینگ‌های پایانه ۴۷۵ دستگاه کامیون با توقف کامل است که این عدد در شرایط تردد کامیون‌ها به روزانه ۷۰۰ دستگاه قابل‌پذیرش است.

مشاور مدیرکل و مدیر پایانه بار یزد عنوان کرد: نظارت بر حفظ، نگهداری و خدمات‌رسانی در این مجموعه پیش‌ازاین بر عهده سازمان راهداری بود که از دهه ۹۰ با توجه به سیاست‌های سازمان متبوع و در راستای برون‌سپاری خدمات، این مسئولیت در قالب قرارداد اجاره بدون اخذ سرقفلی به شرکت‌های مجری طرح خودگردان واگذار شده است.