شناسهٔ خبر: 166276 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان خبر داد؛

تخصیص ۷۰۰ پلاک زمین به ۱ هزار و ۴۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان دهاقان

کریم طیاری - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان گفت: تعداد ۷۰۰ پلاک زمین به ۱ هزار و ۴۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان دهاقان (ساخت ۲ طبقه) اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ کریم طیاری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان اظهار کرد: برای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اقدام به ثبت‌نام کردند که پس از بررسی و پالایش‌های لازم یک هزار و ۴۰۰ متقاضی واجد شرایط شناخته شدند.  

وی افزود: جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان دهاقان قطعه زمینی به مساحت ۶۰ هکتار از اراضی دولتی به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به محدوده شهر الحاق و طرح تفکیکی آن تهیه و طی مراحل قانونی در کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مورد تایید و ابلاغ شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان بیان کرد: در حال حاضر آماده‌سازی این اراضی در حال انجام است و طی برگزاری قرعه کشی تعداد ۷۰۰ پلاک زمین به یک هزار و ۴۰۰ متقاضی اختصاص یافت که ساخت هر پلاک زمین به صورت ۲ طبقه انجام می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: پروژه ۱۰۸ واحدی طرح جهش تولید مسکن شهرستان دهاقان نیز در حال انجام عملیاتی پایانی بوده و به زودی به متقاضیان تحویل خواهد شد.  

طیاری اظهار کرد: در جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان دهاقان تعداد ۱۳۰ پلاک به متقاضیان دارای ۳ فرزند و بیشتر (تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر پس از ۲۴ مهر ۱۴۰۰) و ۱۱ پلاک به متقاضیان دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال اختصاص یافت.  

وی ادامه داد: درخصوص تامین مسکن اقشار ویژه شهرستان دهاقان، تعداد ۴۰ پلاک زمین به ۸۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران معرفی شده از سوی بنیاد شهید شهرستان اختصاص داده شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان در رابطه با وضعیت طرح‌های تفصیلی شهرهای این شهرستان گفت: طرح تفضیلی شهر دهاقان ابلاغ و طرح تفضیلی شهر گلشن در حال انجام و برگزاری جلسات کمیته کارشناسی و کمیسیون ماده ۵ است.  

شهرستان دهاقان متشکل از ۲ شهر دهاقان و گلشن بوده و در جنوب غربی استان اصفهان واقع شده است.