شناسهٔ خبر: 166285 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت پارکینگ خودروهای سنگین برای جلوگیری از تردد به داخل شهرکرمان ضروری است

ساخت پاركينگ خودروهای سنگين  برای جلوگيری از تردد به داخل شهركرمان ضروری است در نشست مشترک شهرداری و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، بر لزوم همکاری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، برای ساخت پارکینگ به‌ منظور جلوگیری از تردد و توقف خودروهای سنگین به معابر داخل شهرتأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در نشست مشترک با شهرداری با اشاره به اینکه تعامل بین راهداری و شهرداری از قبل بوده، گفت: امیدواریم این تعامل تقویت شود تا بهره‌برداری از تجربیات دوطرفه برای پیشبرد کارها کارساز باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان افزود: در حال حاضر به‌دلیل تردد خودروهای سنگین با بارهای سنگین و گاهی بدون بارنامه در جاده‌ها که باعث آسیب به آسفالت می‌شوند، شرایط خوبی در وضعیت جاده‌ای نداریم.

عبداللهی با بیان اینکه عبور و مرور کامیون‌های سنگین حاوی مواد معدنی، جاده‌ها را تخریب می‌کند، اظهار کرد: عبور خودروهای سنگین معادن از محورهای استان، به جاده‌ها آسیب می‌زند و این در حالی است که از این معادن چیزی عاید کرمان نمی‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت مسیر کرمان به سیرجان و کرمان به رفسنجان، یادآور شد: اضافه‌تناژ، روی جاده‌ها باعث تخریب و ترک خوردگی آن می‌شود.

عبداللهی تخریب آسفالت و ایجاد چاله و ترک در هنگام بارندگی را خطرساز و بهسازی مجدد جاده‌ها را مستلزم هزینه زیادی دانست و تصریح‌کرد: اعتبارات استانی کافی نیست و به اعتبارات ملی برای روکش آسفالت جاده‌ها تکیه داریم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، در ادامه به فرسوده بودن ناوگان مسافربری شرکت‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه شرکت‌های حمل‌ونقل در حال ورشکستگی هستند، خاطرنشان کرد: در پایانه مسافربری شهر کرمان، ۱۳ شرکت وجود دارد که به‌دلیل مشکلات مالی، توان پرداخت اجاره‌بها را ندارند که در این رابطه از شهرداری می‌خواهیم برای این موضوع راه حلی بیندیشد.

در ادامه این نشست، شهردار کرمان بر تغییر رویه‌های سنتی در فرایندهای اداری تأکید کرد و با بیان اینکه در حوزه کارشناسی و طی‌کردن فرایندهای اداری، نباید معطل بمانیم، گفت: تعامل بین‌دستگاهی در سرعت فرایندها تأثیر به سزایی دارد.

محسن تویسرکانی با بیان اینکه بر سرعت کار بیشتر تأکید داریم، افزود: در فرایندهای اداری، نباید کارها را معطل بگذاریم.

تویسرکانی شفافیت و تعامل حداکثری را عامل مهمی در پیشبرد کارها دانست و اظهار کرد: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مانند شهرداری رسالت سنگینی برعهده دارد؛ چراکه خانواده‌ها برای سفر، باید به ایمنی جاده‌  ها اطمینان کنند.

شهردار کرمان، با اشاره به اینکه در استان کرمان، دستگاه‌های اداری به فکر درآمد خود هستند؛ بنابراین، جزیره‌ای عمل می‌کنند و انجام یک کار جزئی ممکن است ماه‌ها طول بکشد، تأکید کرد: باید دقت کنیم مسائل جزئی، دست‌وپاگیر کارها نباشد.

تویسرکانی، در خصوص پایانه مسافربری و مشکلات آن نیز گفت: پایانه مسافربری، باید مکانی آبرومند و وضعیت مناسبی داشته‌باشد، اما برای رفع مشکلات آن پیشنهاد می‌شود شرکت‌های مسافربری برای اداره آن مشارکت داشته‌باشند.