شناسهٔ خبر: 166323 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گشت بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک در آزادشهر در استان گلستان

راه و شهرسازی گلستان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های آزادشهر و رامیان گفت: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر نظارت بر بازار مسکن توسط کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات، از بنگاه های مشاور املاک شهرستان آزادشهر بازرسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مسعود جعفرزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های آزادشهر و رامیان اظهار کرد: همزمان با آغاز فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان، شهرستان های گلستان نیز نسبت به بازرسی از بنگاه های مشاور املاک اقدام کردند.

وی افزود: بر این اساس، در فرمانداری های استان نیز جلساتی برگزار و پس از شناسایی بنگاه های مشاور املاک هر شهرستان، بازرسی های مستمر از این واحدهای صنفی انجام شد.

جعفرزاده ادامه داد: در راستای این بازرسی ها، بنگاه های مشاور املاک سطح شهر آزادشهر بازرسی و اقدامات لازم برای کنترل بازار مسکن و جلوگیری از سوداگری در حوزه انجام شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های آزادشهر و رامیان همچنین یادآور شد: شهرستان آزادشهر ۱۸۷ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که از این تعداد ۱۷۲ واحد صنفی دارای پروانه معتبر، هشت مشاور املاک پروانه منقضی و تعداد هفت مشاور املاک فاقد پروانه می باشند.

وی همچنین عنوان کرد: تا کنون ۹۰ بنگاه مشاور املاک برابر با ۴۸ درصد واحدهای صنفی در این شهرستان بازرسی شده اند.

جعفرزاده در انتها یادآور شد: از ابتدای فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک مستغلات گلستان سه واحد صنفی متخلف در آزادشهر پلمب شده و به واحدهای متخلف تذکرات لازم داده شد.