شناسهٔ خبر: 166334 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تامین ۳۰۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گلستان

راه و شهرسازی گلستان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تامین ۳۰۳ هکتار زمین از اراضی قابل اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، جمشید شعبانیان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در راستای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم در حوزه تولید و عرضه مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان در شهرستان گنبد کاووس نسبت به تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدامات خوبی انجام داده است.

وی افزود: تا کنون زمین دو سال ابتدایی اجرای طرح در استان تامین شده و برنامه ریزی هایی برای تامین زمین سال های باقیمانده انجام شده است.

شعبانیان ادامه داد: این زمین ها از محل اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های پیش بینی شده ماده ۹ و ۱۰  قانون جهش تولید مسکن تامین و سند مالکیت آن ها به نام سازمان ملی زمین و مسکن در آمده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: با توجه به وجود اراضی کشاورزی در گلستان، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان با مانع کمبود زمین روبرو است.

وی افزود: در این راستا اقدام به توافق با مالکین حقیقی و حقوقی کرده تا از این مسیر کسری زمین را جبران کنیم.

شعبانیان در انتها یادآور شد: این اقدام در راستای سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر تولید مسکن و در بستر قانون جهش تولید مسکن محقق شده است.