شناسهٔ خبر: 166432 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان خبر داد؛

برگزاری آیین تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن در هندیجان

ببینید| برگزاری آیین قرعه کشی ۲۸۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان هندیجان رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان از برگزاری آیین انتخاب و تخصیص ۲۸۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان هندیجان به متقاضیان این طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، امین حیات هندیجانی با اشاره به اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهرستان هندیجان اظهار کرد: بر اساس شیوه نامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن به منظور انجام فرایند انتخاب و تخصیص واحدهای نهضت ملی به کارگزاری بنیاد مسکن طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان دادستان، بنیاد مسکن، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، فرمانداری هندیجان و جمعی از متقاضیان آیین قرعه کشی متقاضیان و اختصاص پروژه در محل فرمانداری هندیجان برگزار شد.

وی افزود: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سایت ۸۵ هکتاری اختصاص یافته است و عملیات آماده سازی نیز آغاز شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان اظهار کرد: برای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر اقدام به ثبت‌نام کردند که از این تعداد پس از پالایش متقاضیان، تعداد ۴۰۰ نفر واریز وجه داشته اند.

وی افزود: جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان هندیجان دو سایت مسکن مهر هندیجان جنوبی و سایت مسکن در جاده بندر سجافی در هندیجان شمالی تعیین شده است.

حیات هندیجانی بیان کرد: در حال حاضر آماده‌سازی این اراضی در حال انجام است و طی برگزاری قرعه کشی تعداد ۱۱۶ متقاضی در سال قبل و تعداد ۲۸۰ متقاضی نیز امروز از طریق قرعه کشی به پروژه ۲۸۰ واحدی متصل شدند.

رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان از آغاز عملیات اجرایی پروژه آماده سازی معابر سایت ۸۵ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت  نیز خبر داد و افزود: در این سایت ۹۵۶ قطعه زمین ۲۵۰ متری برای احداث یک هزار ۹۱۲ واحد مسکونی در دو طبقه در نظر گرفته شده است.

حیات هندیجانی ادامه داد: براساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.

رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان اظهار کرد: در سایت ۸۵ هکتاری ۲۷۷ قطعه زمین ۲۰۰ متری برای واگذاری به متقاضیان طرح جوانی جمعیت اختصاص یافته است.