شناسهٔ خبر: 16649 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رضوانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

بهره‌برداری از فاز نخست بندر چابهار تا پایان ۹۵/ اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار

بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فاز نخست بندر چابهار تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود گفت: دولت برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار ۱۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است.

سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار تا پایان سال آینده بهره‌برداری می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت اسمی این بندر در حال حاضر ۲.۵ میلیون تن در سال است که با بهره‌برداری از فاز نخست این بندر ۶ میلیون تن به ظرفیت فعلی اضافه می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری‌ هند در بندر شهید بهشتی افزود: در این زمینه تفام‌نامه‌ای بین وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند به امضا رسید که مقدمات تبدیل این تفاهم نامه به قرارداد در حال انجام است.

رضوانی افزود: برای توسعه این بندر تفاهمنامه‌های مشترکی با کشور ایران و هند امضا شده که در این تفاهمنامه‌ها، مقرر شده ۸۵ میلیون دلار از سوی کشور هند در بندر چابهار سرمایه‌گذاری شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در ۵ فاز تعریف شده است گفت: با بهره برداری از ۵ فاز، ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر به ۸۶ میلیون تن در سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان یكی از بنادر استراتژیك و مهم ایران و نزدیكترین مسیر ترانزیتی افغانستان به كشورهای حوزه دریای عمان و خلیج فارس است كه نقش بسیار مهمی در اقتصاد منطقه دارد ادامه داد: دولت مصوبه ای برای استفاده از اعتبارات صندوق ملی برای توسعه منطقه چابهار پیش بینی کرده که میزان این سرمایه گذاری۴۰۰ میلیون دلار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: دولت برای سرمایه گذاری در بندر چابهار ۱۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است که امیدواریم با این اعتبارات بتوانیم توسعه فعالیت‌های اقتصادی را داشته باشیم.

چابهار دارای دو بندر شهید بهشتی و شهید كلانتری است كه آنها چه در زمان جنگ و چه پس از آن نقش بسیار مهمی در صادرات و واردات كالا داشتند./

نظر شما