شناسهٔ خبر: 166701 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی:

اجرای طرح هادی توسعه روستاها را قاعده مند کرده است

حجت اله سروری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با اجرای طرح‌هادی، گسترش نامتوازن و غیر اصولی روستاها متوقف شده و توسعه آن قاعده مند شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت اله سروری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی، در جلسه بازنگری و تصویب طرح هادی روستاهای هریس وشبستر گفت: طرح هادی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود،‌ میزان و مکان گسترش آن در  آینده و نحوه استفاده از زمین برای‌ عملکردهای مختلف را تعیین می کند.

وی با اشاره به اینکه اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر تهیه طرح‌های هادی روستاها از طریق هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و مشارکت مردم در انجام آن‌ها تاکید دارد، تصریح کرد: همراهی مردم و هماهنگی آنها با بنیاد موجب شده خود روستاییان از مزایای این طرح ها بهره مند شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی اجرای طرح را زمینه ساز گسترش رفاه و آسایش روستاییان دانست و گفت: باز شدن معابر تنگ و کوچک روستا و امکان تردد خودرو، تبدیل شدن کوچه های خاکی و گلی به آسفالت و سنگفرش و زیبایی و دلنشین شدن فضای روستا از برکات اجرای طرح هادی است که با پیشقدم شدن و همراهی خود روستاییان به دست می آید.

سروری افزود: کارشناسان بنیاد مسکن براساس نیازمندی‌ها و شرایط مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و وضعیت فیزیکی هر روستا، طرح هادی آن روستا را با کار کارشناسی تدوین می کنند و در جلسه مربوطه تدوین می شود.

وی یاد آور شد: طرح هادی ارزش املاک روستاییان را بالا برده و موجب افزایش سرمایه های آنها می شود و به همین دلیل، اجرای این طرح با استقبال روستاییان همراه بوده است.