شناسهٔ خبر: 166750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت گرامیداشت روز معمار؛

همایش انتخاب نمای برتر در شهر قم برگزار می‌شود

مصورزاده معاون شهرسازی و معماری قم معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم از برگزاری همایش نمای برتر قم با هدف ترویج معماری ایرانی - اسلامی در ۲۶ اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت روز معمار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، صابر مصور زاده اظهار کرد: یکی از وظایف و ماموریت‌های معاونت شهرسازی و معماری این اداره کل، ارتقای سیما و منظر شهری قم با رویکرد معماری ایرانی و اسلامی است.

وی افزود: یکی از نمودهای این سیما و منظر، نمای ساختمان است که باید علاوه بر دارا بودن استانداردهای مهندسی، به لحاظ بصری و نیز هویتی دارای مولفه‌های معماری اصیل و بومی باشد.

مصور زاده توضیح داد: اصولاً انتخاب نمای شهر از متغیرهای بسیاری از جمله سازگاری با اقلیم و کاهش مصرف انرژی، به‌کارگیری مصالح بوم آورد، استفاده از الگوها و نمادهای ایرانی و اسلامی و زیبایی شناختی، مباحث اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی تاثیر می‌پذیرد و متقابلاً بر رفتار شهروندان و محیط پیرامون تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: همایش یک روزه انتخاب نمای برتر شهر قم به منظور آشنایی و ارائه طرح‌های نماهای شهری در قالب طرح و عکس در تاریخ 26 اردیبهشت ماه در استان قم در سالن کوثر واقع در خیابان جمهوری اسلامی نبش کوچه شش از ساعت 16تا 19 با حضور معماران مطرح استانی و کشوری برگزار می‌شود.

مصور زاده افزود: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 25 اردیبهشت به دبیرخانه این همایش واقع در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ارائه دهند.

وی با اشاره به مشارکت این اداره کل، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری قم در برگزاری این همایش از همه طراحان، سازندگان و متخصصین جهت شرکت در همایش فوق جهت هم‌فکری و ارتقا سیما و منظر استان دعوت به عمل آورد.

به گفته معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم هم‌زمان با برگزاری همایش معماری قم، نتایج و برگزیدگان این مسابقه معرفی خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ضمن تقدیر و اهدا لوح به نفرات برگزیده، آثار منتخب به نام طراحان و مجریان اثر در سایت رسمی دبیرخانه دائمی سیما و منظر شهری استان بارگذاری و به سازندگان و متولیان ساخت و ساز استان معرفی خواهد شد.

همایش انتخاب نمای برتر در شهر قم برگزار می‌شود