شناسهٔ خبر: 166965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری ۲۶ جلسه شورای مسکن استان گلستان با ۳۱۵ مصوبه در سال ۱۴۰۲

راه و شهرسازی گلستان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری ۲۶ جلسه شورای مسکن و ۳۱۵ مصوبه به ریاست استاندار و دبیری راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: شورای مسکن استان‌ها با هدف هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، پیگیری تامین نهاده‌های مورد نیاز تولید و عرضه مسکن از جمله زمین، مصالح ساختمانی، ارائه خدمات زیر بنایی و روبنایی، اخذ مجوزها و عوارض مربوطه، بسترسازی و تسهیل جریان تحقق مفاد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برگزار می‌شود. 

وی افزود: براساس آیین نامه ابلاغی، وظایف و اختیارات شورای مسکن استان تدوین برنامه اجرایی ابلاغی به تفکیک مناطق شهری و روستایی، تشخیص اراضی و املاک مازاد دولتی  و پیشنهاد انتقال به سازمان ملی زمین و مسکن برای تسریع در ساخت مسکن، پیگیری تامین خدمات روبنایی و زیر بنایی مربوط به طرح‌های آماده‌سازی است. 

حسینی ادامه داد: همچنین و پیگیری اعتبارات مورد نیاز پروژه ها، پیگیری و تامین اعطای تسهیلات بانکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن، تعیین و اعلام عوارض پروانه و تراکم ساخت در هر شهر و نحوه اعمال و تخفیف آن طبق ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن از دیگر وظایف شورای مسکن است. 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: به پایش قیمت مسکن و اتخاذ تدابیر لازم برای کنترل قیمت مسکن و نظارت بر روند تهیه و تایید نقشه‌های آماده‌سازی و ساخت مسکن گروههای کم درآمد و همچنین انعقاد تفاهم نامه‌ها و ایجاد شهرک‌های مسکونی می‌توان به عنوان دیگر وظایف شورای مسکن اشاره کرد. 

وی افزود: در استان گلستان با توجه به اهمیت پیگیری موضوعات مهم و رفع موانع موجود در پیش روی تحقق پروژه طرح نهضت ملی مسکن، جلسات شورای مسکن  استان و شهرستان حسب دستور دکتر زنگانه استاندار گلستان، با حضور ۲۱ عضو اصلی و سایر اعضا به‌صورت هفتگی در روزهای سه شنبه برگزار می‌شود. 

 حسینی با بیان اینکه این جلسات تخصصی با حضور استاندار و نصف به علاوه یک اعضاء رسمیت می‌یابد و تصمیمات با رای اکثریت اعضاء حاضر اتخاذ شده، گفت:   دبیر شورای مسکن موظف است گزارش عملکرد شورا را به وزارت راه و شهرسازی ارائه کند.