شناسهٔ خبر: 166980 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۱۰ پروژه روشنایی در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

نصب چراغهای روشنایی و سیم کشی روشنایی در محور شاهرود _آزادشهر رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:  ۱۰ پروژه روشنایی به طول ۳۸ کیلومتر در محورهای مواصلاتی استان اردبیل توسط راهداران در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، ماشااله بهزاد رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پروژه روشنایی محور اردبیل- سرچم با بیان اینکه سیستم روشنایی فاز۲ محور سرچم به طول ۱۱ کیلومتر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست گفت: در این مدت سیستم روشنایی۲کیلومتر از محور آراللو-کرگان  نیز در حال انجام است و انتظار می‌رود تا شهریورماه روشن شده و پروژه جهت استفاده مردم به  بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: پروژه روشنایی محور حیران به طول ۵ کیلومتر نیز در صورت تامین اعتبار قبل از فصل زمستان روشن خواهد شد.

بهزاد با اشاره به اینکه بهسازی سیستم روشنایی محور  اردبیل-نمین و اردبیل-نیر جهت استفاده کاربران به اتمام رسیده و همچنین سیستم روشنایی محور کرگان –بودالالو به طول ۵ کیلومتر نیز با ۱۰ درصد پیشرفت در حال پی کنی است تصریح کرد: این پروژه نیز در صورت تامین اعتبار قبل از فرارسیدن فصل زمستان به بهره برداری می‌رسد.

وی با توجه به اینکه در محور خلخال- اسالم شرایط جوی بسیار محدود است و اجرای پروژه به‌صورت دائم امکانپذیر نیست اظهار کرد: سیستم روشنایی ۱۵ کیلومتر از محور خلخال-اسالم در حال انجام است  و محور اجیرلو نیز تا ۳ماه آینده روشن خواهد شد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل اجرای روشنایی نقطه‌ای را در ۱۲ تقاطع از جمله نقاط پرحادثه یادآور شد و اظهار کرد: راهداران از ۲۱۰ کیلومتر سیستم روشنایی استان به طور مستمر نگهداری کرده اند.

بهزاد از نصب ۶۰۰عدد تجهیزات ایمنی و اجرای نقوش در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در این مدت ۹۵۰ عدد از تابلوهای الزامی راه‌ها تهیه، نصب و تعمیرات شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت راهداران جهت آگاهی دهی و اطلاع‌رسانی به رانندگان ۲۶۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در جاده‌های استان  تهیه، نصب و تعمیرات کرده‌اند گفت: ۸۰۰ شاخه گاردریل نصب و تعمیرات شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: خرید تابلو و علائم برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز (۵نقطه) به تعداد یک پروژه در دست مناقصه و عقد قرارداد است.