شناسهٔ خبر: 167382 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲ برابری محدوده بافت فرسوده آذربایجان غربی در کمیسیون ماده ۵

آذربایجان غربی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: محدوه بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی ارومیه در کمیسیون ماده ۵ این استان بررسی و افزایش ۲ برابری یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطائی در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: محدوده بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ارومیه یک هزار و ۱۷۲ هکتار بود که با تصویب در کمیسیون ماده ۵ به ۲ هزار و ۴۰۷ هکتار افزایش یافت.

وی ادامه داد: تمامی ساکنان محلات بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی ارومیه می‌توانند از تخفیفات و مشوق‌ها و تسهیلات بانکی تعیین شده برای این محلات بهره مند شوند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: همچنین ۲۵ پرونده افزایش تراکم، تعیین و تغییر کاربری و تدقیق و اصلاح محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری ارومیه در کمیسیون ماده ۵ این استان بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اعمال شد.

عطائی افزود: تمام پرونده‌های مطرح شده مربوط به شهر ارومیه بوده که با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد.

وی بیان کرد: نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی، قرار دارد.