شناسهٔ خبر: 167392 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

گلستان جزو پنج استان برتر در حوزه ساخت مسکن به روش خودمالکی

راه و شهرسازی گلستان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: استان گلستان در حوزه ساخت مسکن به روش خودمالک جزو پنج استان برتر کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سید محمد حسینی اظهار کرد: متقاضیان خودمالک در طرح نهضت ملی مسکن کسانی هستند که سند مالکیت زمین آن ها به نام بخش خصوصی یا  اشخاص حقیقی است.

وی افزود: هر متقاضی خود مالک می تواند برای ساخت تعداد واحدهای در دست ساخت، تسهیلات دریافت کند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این متقاضیان می توانند مدارک لازم خود، یعنی سند مالکیت و پروانه ساختمان را پس از انتخاب بانک، بارگذاری کنند تا به بانک معرفی شوند.

حسینی همچنین تصریح کرد: برنامه چهارساله استان گلستان برای این حوزه انعقاد ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد قرارداد بوده که این اقدام تا کنون، به نسبت برنامه ابلاغی ۴۲ درصد تحقق داشته است.

وی افزود: تا کنون شش هزار و ۴۶۹ قرارداد ساخت مسکن خودمالک در بانک های عامل استان منعقد شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: مبلغ این تسهیلات در کل استان ها ۵۵۰  میلیون تومان بوده و با توجه به پیشرفت پروژه توسط بانک عامل به حساب متقاضی واریز می شود.

حسینی ضمن بیان اینکه استان گلستان جزو پنج استان برتر کشور در حوزه ساخت مسکن به روش خودمالک است، گفت: چنانچه متقاضیان بخش خودمالکی نهضت ملی مسکن به هر دلیلی موفق به دریافت تسهیلات از بانک عامل نشوند می توانند نسبت به تغییر بانک ارائه کننده تسهیلات اقدام کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: متقاضیان می توانند برای تسریع در دریافت تسهیلات، بانک ارائه کننده تسهیلات را با ورود به پنجره ثبت اطلاعات خود در سامانه www.saman.murd.ir  به بانک اقتصاد نوین تغییر دهند.