شناسهٔ خبر: 167697 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زمان‌بندی واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن قم ۳۰ماهه است

زنجیرانی فراهانی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: زمان‌بندی واگذاری واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن این استان بین ۲۴ تا ۳۰ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه احداث بیش از ۷۰ واحد مسکونی در قم در حال ساخت است، ادامه داد: بیشتر پروژه‌های نهضت ملی مسکن قم اوایل سال ۱۴۰۲ آغاز شده و این پروژه‌ها طی بازده زمانی ۲۴ تا ۳۰ماهه بعد از آغاز عملیات عمرانی، تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی بیان داشت: مطابق برنامه ابلاغی وزارت و راه و شهرسازی سهم استان قم از احداث ۴ میلیون مسکن در کشور ۶۳ هزار واحد بود که هم اینک ساخت افزون بر ۷۰ هزار واحد در قالب طرح‌های مختلف نهایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: هم اینک بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن حمایتی توسط انبوه‌سازان و نهادهای حمایتی در حال احداث است.

زنجیرانی خاطرنشان کرد: همچنین احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی نیز در قالب واگذاری زمین به نهادهای حاکمیتی، قانونی جوانی جمعیت و واگذاری انفرادی به افراد حائز شرایط در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در قالب طرح خود مالک ۶ هزار واحد مسکونی احداث می‌کند، گفت: در بافت‌های فرسوده استان نیز عملیات ساخت ۵ هزار مسکن در حال انجام است.

زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه واریز به‌موقع آورده متقاضیان شرط مهم در سرعت احداث واحدهای مسکونی است، ادامه داد: تاکنون هیچ فردی به‌خاطر تأخیر یا عدم آورده حذف شده بلکه به سایت‌های دیگر که از پیشرفت فیزیکی کم‌تری برخوردار هستند، منتقل شده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم استان قم در واگذاری زمین انفرادی یا احداث واحدهای یک‌طبقه ویلایی و واگذاری آن در مرحله اسکلت و تکمیل آن توسط متقاضیان، جلوگیری از حذف افراد واجد شرایط بوده است.