شناسهٔ خبر: 16772 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

تخلیه و بارگیری ۹۷.۶ میلیون تن کالا در بنادر کشور طی ۹ نخست ۹۴

بندر شهید بهشتی چابهار طی ۹ ماهه امسال بالغ بر ۹۷ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۵۱۷ تن کالا از بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد که ۶۳ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۴۴۶ تن سهم کالاهای غیرنفتی و ۳۳ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۷۱ تن سهم کالاهای نفتی بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ۹ ماهه امسال ۹۷ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۵۱۷ تن کالای نفتی و غیرنفتی در ۱۳ بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد.

سهم تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی از کل تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر کشور ۶۳ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۴۴۶ تن بود که ۳۱ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۶۰۸ تن سهم تخلیه کالاها و ۳۲ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۸۳۹ تن سهم بارگیری کالاها بود.

همچنین طی ۹ ماهه امسال ۲۵ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۵۹۴ هزار تن کالا به بنادر کشور وارد و ۲۷ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۷۲۹ تن کالا نیز از بنادر کشور صادر شد.

سهم ترانزیت کالاهای غیرنفتی از بنادر ایران نیز طی مدت مذکور ۳ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۸۰ تن و سهم ترانشیپ کالا نیز ۹۹۵ هزار و ۱۳۶ تن کالا بود.

بر اساس این گزارش، بررسی وضعیت تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بنادر کشور نیز حاکی از آن است که میزان تخلیه و بارگیری این کالاها طی ۹ ماهه امسال ۳۳ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۷۱ تن بود که ۱۵ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۳۳۹ هزار و ۱۷۴ تن کالا تخلیه و ۱۸ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۸۹۷ میلیون تن کالا بارگیری شد.

طی ۹ ماه نخست امسال یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۶۰۶ تن کالای نفتی از بنادر کشور وارد و در مقابل ۱۰ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۳۱۴ تن کالا از بندر کشور صادر شد.

همچنین ۳ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۹۸ تن کالای نفتی از ۱۳ بنادر کشور طی ۹ ماه امسال ترانزیت شد.

بر اساس این گزارش میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر کشور در ۹ ماه امسال یک میلیون و ۵۵۴ هزار و ۲۸۸ TEU (واحد شمارش کانتینر) بود. همچنین در بنادر کشور در این مدت ۱۱ هزار و ۵۴۵ هزار و ۵۰ مسافر جابجا شدند./

نظر شما