شناسهٔ خبر: 167738 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۲۸میلیون و ۸۰۲هزار تردد وسایل نقلیه در راه‌های استان قزوین ثبت شد

تردد خودروها مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت تردد ۲۸ میلیون و ۸۰۲هزار و ۴۴۳ وسیله نقلیه در راه‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت تردد  ۲۸ میلیون و ۸۰۲هزار و ۴۴۳ وسیله نقلیه در راه‌های این استان خبر داد و گفت: میزان عبور و مرور خودروها  در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶درصد کاهش داشته است.

حق لطفی گفت: سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد در راه ها ۱۸درصد بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد در اردیبهشت ماه امسال در روز ۱۳ اردیبهشت ثبت شده افزود: میانگین ثبت شده سرعت خودروها نیز در این مدت ۷۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی اضافه کرد: دوربین‌های ثبت تخلف نیز ۵۰هزار و ۱۵۱ تخلف سرعت غیرمجاز را در طی این مدت ثبت کردند.

به گفته حق‌لطفی اطلاعات مربوط به تردد وسایل نقلیه و سرعت و تخلف خودروها از طریق ۶۵ دستگاه ترددشمار، ۴۴ دوربین ثبت تخلف، ۲۹ دستگاه نظارت تصویری و ۶۵ دستگاه تردد شمار نصب شده در محورهای استان قزوین به دست آمده و به زودی نیز ۶ دستگاه دوربین نظارت تصویری جدید به این ظرفیت افزوده خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: اردیبهشت امسال، کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان نیز به ۲هزار و ۱۰ تماس تلفنی نیز پاسخ داده‌اند.

حق‌لطفی، خرابی رویه راه‌ها، شکایت رانندگان از باربری، استعلام وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها را از بیشترین موضوعات تماس با این سامانه تلفنی عنوان کرد.