شناسهٔ خبر: 167759 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به مناسبت "سالروز آزادسازی خرمشهر"

بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به مناسبت سوم خرداد "سالروز آزادسازی خرمشهر" پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همزمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و سالروز افتخار آفرینی و حماسه سازی جوانان ایران عزیز پیامی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

امام خمینی (ره): خرمشهر را خدا آزاد کرد​

روز سوم خرداد ۱۳۶۱  برگ زرین دیگری در دفتر تاریخ ایران زمین ثبت شد.

یکی از بارزترین جلوه‌های نصر الهی و یکی از مهمترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران  در این روز رقم خورد.

در این روز خرمشهر که پس پایداری و مقاومت مردم و جوانان غیور به اشغال دشمن در آمده بود، پس از ۱۹ ماه، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.​​

سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس، نمادی غرورانگیز و به یادماندنی از مقاومت، ایثار و پیروزی ملت همیشه در صحنه ایران در دفاع از مرز و بوم و کیان ایران اسلامی است.

حماسه آزادسازی «خرمشهر» یکی از رویدادهای مهم تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران است که با مدد الهی و صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم، به وقوع پیوست که عظمت آن برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ما به یادگار خواهد ماند.

از آن روزهای  ماندگار سالهای سال می گذرد، اما هنوز هم آن کتاب عظیم حماسه پیش رویمان گشوده است، لیکن حرف ها و کلمات، جملات و سطرهایی دیگر و ترجمانی نو می طلبد،  تا به تأسی از خون های پاک به زمین ریخته شده در آن حماسه "بزرگ" چونان وارثانی شایسته، پیام رسان مفاهیم والای مجاهدت و شهادت به نسل های آینده این ملت و مملکت باشیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس به ‌ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس و عرض تسلیت شهادت خادم الرضا علیه السلام، شهید جمهور آیت الله دکتر رئیسی، سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی می‌دارم.

خدای بلند مرتبه را شاکرم که افتخار خدمت به این مردم عزیز و با عزت را به حقیر عطا کرد، از درگاه ایزد متعال توفیق روزافزون همه ملت ایران را در پاسداری از آموزه‌های این حماسه بزرگ و حفظ آرمان‌های متعالی انقلاب در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، مسئلت می‌نمایم.