شناسهٔ خبر: 167761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به مناسبت "روز مقاومت دزفول"

بیات منش خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به مناسبت چهارم خرداد "سالروز مقاومت مردم دزفول" پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همزمان با چهارم خرداد، روز مقاومت مردم صبور دزفول پیامی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

چهارم خرداد سالروز مقاومت جانانه مردم ولایتمدار و شهید پرور شهر قهرمان دزفول در برابر موشک باران  دشمن بعثی در جنگ تحمیلی، موجب شد این تاریخ به نام روز ملی مقاومت و پایداری در تقویم رسمی کشور ثبت و این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران نامگذاری شود.

وجب به وجب خاک دزفول قهرمان، شهادت می دهد به سلحشوری و جانفشانی مردم ولایتمدار این دیار کهن و عالم پرور.

دوران دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی فرصتی بود تا مردمان مقاوم و سلحشور دزفول نام خود را بار دیگر در تاریخ این مرز و بوم با عنوان مردم صبور و مقاوم ثبت کنند.

ایستادگی در برابر دشمن، از آن حماسه‌های جاویدان و ماندگاری است که تا ابد فراموش نمی‌شود و تا همیشه تاریخ ورد زبان جهانیان است.

شهر دزفول نامی ماندگار در تاریخ دفاع مقدس و یادآور مردمانی صبور و قهرمان و با ایمان است که با مقاومت خود در برابر موشک باران وحشیانه دشمن حماسه‌ای جاودان از ایمان و اراده خلق کردند و درسی تاریخی و فراموش ناشدنی به متجاوزان دادند؛ درسی که در تاریخ به نام مردم ولایت مدار و شهید پرور دزفول ثبت شد.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس فرا رسیدن این روز با شکوه و تاریخی و جاویدان را به ملت عزیز ایران به ویژه خوزستانی‌های قهرمان و مردم با ایمان و بلند همت دزفول تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

از درگاه ایزد متعال توفیق روزافزون همه ملت ایران را در پاسداری از آموزه‌های این حماسه بزرگ و حفظ آرمان‌های متعالی انقلاب در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، مسئلت می‌نمایم.